Tuesday, May 29, 2012

KHAL @ Cuka Kurma

KHAL @ CUKA KURMA
RM14.00/BTL



Bersabda Rasulullah S.A.W. ”Sebaik-baik hidangan makanan ialah KHAL. Ya Allah berkatilah pada KHAL, sesungguhnya KHAL adalah makanan nabi-nabi terdahulu sebelum aku dan jangan terputus KHAL dalam suatu rumah.” (Hadis Muslim)

KEBAIKAN KHAL/ CUKA KURMA
» Menurun dan stabilkan kencing Manis dan darah Tinggi.
» Mencegah masalah asid berlebihan untuk kecantikan kulit.
» Merawat gout, buasir, masalah usus, sembelit,dan membuang toksik.
» Menstabilkan kepanasan badan, migrain serta penjagaan kulit.

KHAL kaya dengan kotassium bagi mengekalkan keremajaan (awet muda) dan kaya dengan vitamin C, E, B1, B6, beta-karotena dan vitamin P (bioflavonoid) bagi melambatkan proses penuaan dan membuatkan kulit kelihatan sihat, melegakan kulit yang kelihatan terbakar terutamanya di muka, tangan dan bintik-bintik hitam di kulit.

KHAL dapat membantu membuangkan kolesterol dan lemak di dalam badan terutamanya pada sistem usus di perut, lemak di saluran jantung, lemak di buah pinggang, membaiki fungsi buah pinggang, dan lemak berlebihan yang boleh membawa pelbagai penyakit dengan cara memulihkan sel-sel organ badan. Ini bagi penjagaan kecantikan badan (slimming) secara semula jadi.

Cara pengambilan:
Ambil 2 sudu besar bersama air suam dan madu atau 1 sudu besar pati delima. Juga boleh dicampur dalam masakan. Ambil 2 atau 3 kali sehari selepas makan.

No comments:

Post a Comment